Уже стало традицією проводити на базі загальноосвітнього закладу №39 обласні семінари, конференції, тренінги. Так і 7 грудня 2016 року у «Школі-родині» відбувся обласний науково-практичний семінар «Формування у дошкільників та молодших школярів національних та духовних цінностей».
Семінар розпочався переглядом занять школи раннього розвитку дитини, які проходять на базі школи щосуботи. Заняття ведуть вчителі початкових класів Зінченко Ірина Миколаївна та Мальчикова Світлана Сергіївна. Кваліфіковані викладачі на високому рівні поєднали два види діяльності: ігрову та пізнавальну. Дуже ретельно було підібрано завдання, роздатковий матеріал та наочність. Використано найбільш вдалі методи та прийоми з методик вітчизняних педагогів. Наприкінці заняття діти показали інсценізацію твору «Ходить гарбуз по городу…». Усі учасники були одягнені у яскраві костюми відповідно до ролей. Майстерна гра дітей зачарувала присутніх. «Гарбуз» пригостив солодкими випеченими гарбузиками учасників дійства та гостей.
Від дошкільнят всі присутні перейшли до учнів 1-А класу на годину спілкування «Дівоча коса-жіноча краса». Ганна Олегівна Завадська повідомила, що дівоча коса в Україні завжди була символом дівочої честі, охайності та працьовитості. Учителька познайомила учнів з українським обрядом «пострижини», правилами догляду за волоссям та зачісками, які можна робити з довгого волосся. Потім дівчата, їх мами та бабусі продемонстрували сучасні зачіски з довгого волосся. Діти декламували вірші, співали пісень та показали свої знання українських прислів’їв, присвячених дівочій косі.
Урок позакласного читання в 3-Б класі (вчитель Наумчик Ольга Федорівна) був проведений за творами В. О. Сухомлинського «Безрідний дятел», «Пшеничний колосок», «Квітуча вишня» у формі телепередачі, де телеведучими були діти. У класі працювало 3 студії: «Комп’ютерна», «Інформаційна» та «Літературна».
У «Інформаційній» студії діти розповіли про В. О. Сухомлинського. Телеведучий Шевченко Роман взяв інтерв’ю в директора школи Маренчук Ольги Миколаївни, в якому вона розповіла про поїздку вчителів до смт Павлиш Кіровоградської області, про відвідування школи-музею імені В. О. Сухомлинського. Її розповідь супроводжувалася показом відеофільму про зустріч з учнями та вчителями школи, про екскурсію до музею.
Цікаво було проведено читання творів в студії «Комп’ютерній». Діти працювали над оповіданням «Пшеничний колосок», за яким складали есе, висловлюючи цікаві думки про своє розуміння людських вчинків.
У оповіданні «Квітуча вишня» учні визначили основну думку твору – це любов до рідного краю, до рідної землі, до Батьківщини. Учні 3-Б класу висловили своє розуміння того, що значить любити Батьківщину.
Великий виховний потенціал уроку було визначено під час проведення психологічних тренінгів з дітьми «В колі друзів» та з дорослими «Від серця до серця».
Учитель 3-Б класу Наумчик О. Ф. на уроці читання показала, яку велику виховну силу мають твори В. О. Сухомлинського для молодших школярів. Ураховуючи психологічні особливості молодшого шкільного віку, їх емоційність, образне сприйняття навколишнього світу, Ольга Федорівна протягом уроку створювала яскраві образи, які легко було зрозуміти і запам’ятати дітям.
Під час читання творів В. О. Сухомлинського душа сповнюється енергією добра, вірою в людину, любов’ю до краси. Вони надають наснаги у професійній творчості, збагачують ідеями, вічними цінностями. Це – дороговказ у вихованні підростаючого покоління.
У 4-А класі (вчитель Курлова Марія Павлівна) відбувся фрагмент відкритого уроку розвитку зв’язного мовлення на тему «Складання твору-міркування «Чому я люблю свою Батьківщину?».
Учителька протягом уроку формувала в учнів поняття про малу і велику Батьківщину, розвивала уміння будувати текст-міркування, виховувала любов до рідного слова. Особливо розчулив дітей відеоролик про рідну Україну та наштовхнув їх на зворушливий діалог. В уроці взяли участь мами Капітонова Богдана та Перова Андрія, які приготували для учнів цікаві завдання, а саме: дібрати синоніми до слова «Батьківщина» та утворити словосполучення іменника з прикметником. Завдання були диференційовані. Марія Павлівна вдало використовує інтерактивну вправу «Асоціативний кущ». Усі завдання сприяли вихованню та формуванню у школярів національної свідомості, любові до Батьківщини.
Годину спілкування «Найбільший скарб України» в 3-А класі провела класний керівник Нікіфорчук Юлія Ігорівна.
Захід проходив у формі гри-вікторини, яка була поділена на раунди. Учні працювали у командах. Вони показали свої знання з історії, культури і традицій українського народу. За правильні відповіді учасники отримували бонуси.
У командах третьокласників панував дух суперництва та відповідальності. Коли всі завдання було виконано, діти за підказкою знайшли скриню, в якій побачили своє відображення. Вони прийшли до висновку, що кожен з них є найбільшою цінністю, найбільшим скарбом України.
«Моя Батьківщина – Україна» таку назву мав курс за вибором «Українознавство» в 4-Б класі, який провела Зайцева Катерина Анатоліївна.
Урок було проведено у формі гри «Пазли». Учителька приготувала презентацію, завдання, які поглиблювали знання учнів про нашу державу – Україну, її національні символи. Засобами гри Катерина Анатоліївна формувала в учнів національну свідомість, розвивала пізнавальний інтерес та сприяла вихованню любові до рідного краю. Коли всі завдання було виконано, на дошці з пазлів з’явилася різнокольорова карта України.
Кудак Тетяна Олексіївна показала фрагмент засідання гуртка «Умілі ручки». Було продемонстровано майстер-клас з виготовлення янголів, ляльок-оберегів. Народна художня творчість у безлічі її проявів завжди була і є грунтом для спілкування поколінь, тим невичерпним джерелом пізнання історії, звідки йдуть витоки професійного мистецтва. Для оздоблення своїх оберегів діти обрали українські орнаменти, які символізують захист життя, української родини та нашої Батьківщини від негараздів.
Багата і щедра наша українська земля своїми полями, лісами, ріками і дібровами. Багата на хліб і пісню. А ще наше багатство – це народні традиції та обряди.
Здавна існувала у нашого народу чудова традиція – вечорниці. Віддаючи шану минулому, беручи найкраще у наше сьогодення, ми на вечорницях відроджуємо найдорожче, що є у народу: його мову, пісню, історію…
У рамках обласного семінару вчителів початкових класів відбулося свято «Українські вечорниці», яке підготували Слабенко Ганна Григорівна та Зінченко Ірина Миколаївна.. Учні 2-х класів відтворили народні традиції, виконуючи українські народні пісні, танці, показали цікаві сценки з життя українців, позмагалися.
Весело і цікаво пройшло свято. Байдужими не залишилися ні гості, ні присутні батьки.
Учасники семінару висловили велику подяку директору школи Маренчук Ользі Миколаївні за теплий прийом, змістовні, з великим виховним потенціалом уроки та виховні заходи.