Відродження України, становлення нової школи актуалізує проблему особистості вчителя, зокрема його самоосвітньої діяльності. Адже саме від нього, його духовного багатства, кваліфікації, майстерності залежить подальший розвиток суспільства.

На нинішньому етапі розвитку суспільства сучасному вчителеві вкрай важливо вивчати, узагальнювати, критично переосмислювати й творчо використовувати найкращі здобутки педагогічної спадщини минулого. У цьому контексті особливої актуальності набуває теоретико – педагогічна спадщина видатного українського педагога В.О.Сухомлинського.

28 квітня в школі №39 відбулася педрада «В ногу з В. О. Сухомлинським», на якій були присутні вчителі, батьки, вихователі дитячого садочка №68. Це було тепле, душевне спілкування з Василем Олександровичем Сухомлинським, з його педагогічною та літературною спадщиною. Наумчик О.Ф., вчитель-методист, розповіла про життєвий і творчий шлях видатного гуманіста ХХ століття. Розповідь супроводжувалася кадрами з фільму, де живу розмову з педагогічним колективом вів сам В.О.Сухомлинський. Педагоги бачили, як Василь Олександрович проводить з молодшими класами уроки на природі, чули його теплий, лагідний голос.

Директор школи Маренчук Ольга Миколаївна відзначила, якою цінною є для неї спадщина В.О.Сухомлинського в аспекті управління сучасним закладом освіти. Добре керувати навчально-виховним процесом – це означає досконало володіти наукою, майстерністю й мистецтвом навчання й виховання. Ольга Миколаївна розповіла про здобутки своєї школи-родини в плані гуманізації навчально-виховного процесу, про втілення вчителями школи педагогічних порад і настанов великого педагога.

Велику роль у житті дитини відіграє вчитель початкових класів, який має стати для малюків другою матір’ю чи батьком, старшим товаришем, «справжнім духовним наставником», зазначила Петренко Н.Ю., вчитель 2класу. Однією з найкращих якостей педагога, на думку В.О.Сухомлинського, є людяність, глибока любов до дітей, у якій поєднується щира ласка з мудрою строгістю і вимогливістю. Мудрість влади педагога – це передусім його здатність все розуміти.

Заступник директора школи Бутенко З.В. розповіла, що дедалі більший інтерес у вчителів викликає досвід навчально-виховної роботи В.О.Сухомлинського у сфері розумового виховання дітей через уроки мислення серед природи. Мислення серед наочних образів природи – обов’язковий етап успішного розумового розвитку дитини. Спілкуючись із природою, діти не тільки вчаться пізнавати світ, мислити, вони вчаться розуміти прекрасне. Збагачується духовний світ дитини, її почуття, облагороджується її душа.

Назарова С.В. розкрила високі гуманістичні ідеї видатного педагога. Виховання дітей 6-10 років він називав «школою сердечності», радив педагогам і батькам вчити дітей добра, любові, милосердя. Для цього треба, щоб діти бачили гуманістичний зміст вчинків і поведінки тих, хто оточує їх: рідних, близьких, вчителів, дорослих.

Шептицька Н.В. та Поліш К.В. поділилися досвідом роботи з виховання в учнів почуття власної гідності. «Бути справжньою людиною – це значить віддавати сили своєї душі в ім’я того, щоб люди навколо тебе були красивішими, духовно багатшими, щоб у кожній людині, з якою ти зустрічаєшся в житті, залишалось щось хороше від тебе, від твоєї душі».(В.О.Сухомлинський)

Головне завдання словесника, за його переконанням, – це виховати в дитини любов до рідної мови. Учитель повинен зробити рідне слово основою духовного світу дитини. Адже рідна мова – одна єдина на все життя, тому треба знати, берегти, збагачувати її.

Великого значення надає мудрий педагог патріотичному вихованню. Ми побачили фільм, в якому Василь Олександрович розповідав, як вчити дітей берегти і шанувати пам’ять про героїв Великої Вітчизняної війни, давав поради педагогам щодо роботи з вшанування ветеранів.

Мудрі настанови давав В.Сухомлинський батькам про виховання дітей.

У своїх виступах батьки відзначали, що виховання і навчання в школі проходить на високому рівні, за що вони щиро вдячні педагогічному колективу школи на чолі з директором.

Директор школи О.М.Маренчук підвела підсумок такої цікавої, пізнавальної і корисної співпраці вчителів, батьків та вихователів дитячого садочка з вшанування великого вченого, педагога, гуманіста. Вона розповіла також, що учні нашої школи Хижняк Саша (5 клас), Пік Діма (4 клас), Полторацький Толя (4клас), Гудименко Влада (4клас) взяли участь у конкурсі казок за Сухомлинським і написали свої дуже цікаві казочки. А вчитель першого класу Наумчик О.Ф. свою казку «Пташина радість» приурочила до Дня птахів, коли вся школа вийшла чіпляти на дерева шпаківні. Тепер діти мають змогу слухати пташиний спів, спостерігати за природою.

Отже, ідеї Василя Сухомлинського продовжують жити у нашій дружній школі-родині, наповнюючи її людяністю, добротою, ласкою, доброзичливістю. Справжня любов народжується тільки в серці, що пережило турботи про долю іншої людини.