У З-А класі ЗОШ №39 м. Херсона відбувся незвичайний урок. Це був інтегрований урок-проект з предметів: читання, громадянська освіта, основи здоров’я. Урок проводила Наумчик Ольга Федорівна, відмінник освіти України, вчитель вищої категорії, вчитель-методист.

Тема уроку: Кожна дитина має право.

Мета: навчити дітей аналізувати та досліджувати в казках правові аспекти, дивитися на навколишній світ позитивно і з чуйністю, визначити, що спільного в народних казках з «Правами дитини».

Формувати вміння співвідносити правові свободи і обов’язки дітей, виробляти звичку дотримуватись виконання обов’язків у сім’ї, в школі та в громадських місцях.

Виховувати почуття поваги до своєї держави, до законів України, високі громадянські та патріотичні почуття, сприяти формуванню правової свідомості школярів.

Творча назва теми дослідження:

Казка – вигадка, та в ній –
В шкаралупі золотій –
Зерня сховане смачне.
Хто дістане, той почне
Думу думать про життя,
Збудить в серці почуття,
Мов торкнеться до вогню –
Вийде сміло на борню
За добро і проти зла!
В казці сила не мала…

Урок розпочався з таємничо-чарівної хвилинки. Вчитель показав дітям чарівну скриньку і сказав, що в ній знаходиться найцінніший скарб нашої планети Земля. Лине пташине щебетання, а діти по черзі зазирають в чарівну скриньку і посміхаються, адже там кожен бачить себе (бо в скриньці лежить дзеркало).

З цього розпочалася розповідь учителя про людину, як неповторну особистість, про прийняття законів, які оберігають людину, її життя, індивідуальність, про проголошення генеральною асамблеєю ООН Загальної декларації прав людини, а потім і прав дитини, про Конвенцію про права дитини, переглянули фільм про «дітей вулиці», дізналися, які заходи впроваджує держава, щоб запобігти такому становищу. Діти аналізували казки зі сторони права, розглядали обов’язки, які покладаються на дітей, попрацювали зі «Світовою книгою прав дитини».

Урок був дуже цікавим. На ньому були присутні батьки учнів, які відзначили позитивний вплив таких заходів на поведінку дітей, на їх відношення до своїх обов’язків у сім’ї, на стосунки між дітьми як у класі, так і позаурочний час.