Хто думає про науку,
Той любить її, а хто її любить,
Той ніколи не припиняє вчитися…

Г. С. Сковорода

Початкова ланка освіти – фундамент шкільного навчання, адже саме тут закладається основа для формування особистості майбутнього громадянина. Вона покликана забезпечити подальше становлення і різнобічний розвиток особистості дитини, цілеспрямовано виглядати й розвивати її здібності в різних видах діяльності, створити умови для повноцінного засвоєння базового рівня освіти й уміння вчитись.

Одним з найважливіших шляхів досягнення цієї мети є оновлення методичного забезпечення навчального процесу, зокрема її основної форми – уроку, адже сутність уроку полягає не лише в змісті, а й у методиці його побудови, способах організації роботи кожного учня. Справжній педагог учить дітей мислити, здобувати знання, застосовувати їх на практиці.

В нашій школі створено умови для того, щоб кожен молодий класовод набував міцних професійних знань, у кожного вчителя є бажання самовдосконалюватись, освоювати найновіші досягнення сучасної педагогічної та психологічної науки.

Навчити професії вчителя неможливо, але навчитися її можна. Запорукою майстерності вчителя є його особиста позиція, його здатність виявляти творчу ініціативу. Майстерність – вияв найвищої форми активності вчителя в професійній діяльності, активності, яка розкривається в доцільному використанні методів і засобів педагогічної взаємодії в кожній конкретній ситуації навчання та вихованні.

Щороку традиційно у нашій школі проходять предметні тижні. В листопаді в рамках тижня початкової школи відбувся майстер-клас вчителів 1-4 класів. «Вчимося самі і вчимо інших» – під таким гаслом було проведено роботу в педагогічній майстерні.

Учасниками майстер-класу стали вчителі 1Б класу Зінченко І.М., 2Б класу Петренко Н.Ю., 3Б класу Слабенко А.Г., 4Б класу Назарова С.В.. Колеги заздалегідь визначились з темами уроків, вибором сучасних методів та прийомів навчання, які представили перед аудиторією інших вчителів, адміністрацією школи та батьками.

Фрагменти наших учасників були дуже різні: насичений ігровими проблемними моментами, динамічний урок Анни Григорівни, енергійний, натхненний, здоров’язберігаючий урок Світлани Василівни, цікавий, науковий, емоційний урок Ірини Миколаївни, цілісний, органічний, пізнавальний урок Наталії Юріївни. І в той же час усі фрагменти – творчі, яскраві, від душі. І все це – завдяки своїм маленьким помічникам, своїм учням. Які не підвели вчителів, були активними та уважними, показали рівень своїх знань.

Уроки учасників майстер-класу ще раз засвідчила, що найсерйозніші речі можна робити через гру, у грі, засобами гри, в русі, а також використовуючи технічні засоби навчання (мультимедійний проектор). Певним чином, саме таке навчання відбувається легко, природно та невимушено.

Саме такі уроки – є ключі до спілкування з дитиною. Вони дають можливість моделювати й проживати різні ситуації, вчать фантазувати, імпровізувати, бути природним. Усе це необхідно нам, вчителям!

Підведення підсумків роботи творчої майстерні було багато на емоції. Всі присутні висловлювали слова вдячності за організацію і проведення майстер-класу. Учасників заходу привітала і поставила високу оцінку директор школи О.М. Маренчук. Добрий друг, розумний наставник, високоосвічена людина… Своїм виступом Ольга Миколаївна надихнула вчителів та учнів до нових звершень.

Тиждень початкових класів закінчився, проте життя триває! Тож, вчимося самі, вчимо інших, від всієї душі.

«Майстер-клас» очима учасників:

– Що спонукало вас до участі у майстер-класі?

– Маю досвід роботи, люблю творчість. Люблю створювати проблемні ситуації на уроках. Коли дитина зацікавлена, вона добре працює і вчиться. (А. Г. Слабенко)

– Готуючись до всіх уроків, я продумую кожну хвилинку, враховую все, щоб було і цікаво і корисно .Усі мої уроки – від душі, тому хотілося б, щоб їх побачили й інші вчителі та, можливо, взяли щось для себе. (І. М. Зінченко)

– Що вам дала участь у майстер-класі?

– Можливість побачити як працюють інші, продемонструвати свої знахідки. Майстер-клас надихнув на пошук нових ідей. (С. В. Назарова)

– Нові знання, досвід, можливість показати рівень навченості своїх учнів. (Н. Ю. Петренко)